fredag 26 juni 2015

Det lagom stora loppisinlägget!

Mitt bokhandlande har verkligen eskalerat sedan jag fick sommarlov. En viktig anledning är alla secondhands och loppisar jag besökt!! G är också mkt förtjust i att botanisera i såna och därför har vi gjort det.
                     
Även: Jag hade tur (samt skicklighet då jag arrangerade ett mkt fint bokstilleben) och vann Månpockets tävling där vinsten var hela deras juniutgivning (återkommer till detta) samt att Stadsbiblioteket var generösa och gav bort små bokpaket.

Bra bokloppisställen:

Framtid i Helsingborg – böcker kostar 5 spänn och man brukar få samlingspris (heter det så?). Jättebilligt m a o. Utbudet är bra, det finns många böcker och senast vi var där hittade jag tre stycken som jag ville ha.

Myrorna i Malmö (Ystadvägen) – pocket 15 kronor och JÄTTEmycket bra att välja på. Det var t ex där jag köpte Nattfilm som jag läser just nu. Vi kom dit en kvart före stängning så jag hann inte botanisera särskilt länge, men det fanns många nya titlar om en nu letar efter sånt.

Jag spanar in deckarhyllan (!). Jamen man vet ju aldrig. 
Emmaus i Lund (bild t.v.) – alltså, bästa bokstället! Har redan varit där två gånger denna veckan. Pocket kostar 10 kr och för alla böcker gäller 4 för 3. Jättebra utbud, hittar alltid något och det är väldigt skönt med fast pris som gäller alla böcker till skillnad från grannen Erikshjälpen som är ganska dyra och har olika priser på sina böcker.

Se nedan för en inblick från dagens Emmausbesök. Jag har ju läst att bilder gör en blogg mer attraktiv plus att jag gärna vill visa denna guldgruva för er men bilderna i sig blev trista. Suddet beror på att jag är en orutinerad bloggare och därmed skaksmygfotar istället för att arrangera och ta för mig med mobilkameran. Sry. Ska bli bättre på det där.
Den högra bilden visar G som bläddrar i en bok med Elsa Beskowbilder. Han håller på med en barnbok just nu som kommer att bli SÅ fin. Spana gärna in hans blogg, för tillfället uppdateras det dåligt men jag ska tjata lite. 



        


OBSOBSOBS ----------> I nästa inlägg visar jag mina inköp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kommentera gärna! Jag blir glad för små funderingar, boktips, andra tips, ett enkelt hej...