onsdag 24 juni 2015

Nummer ett

Syftet är att denna blogg ska fungera som någon slags läsdagbok. Det är så svårt att recensera böcker, men ofta kan jag önska att jag hade skrivit några rader om den där boken jag kanske läste för några år sedan för att hjälpa minnet, och även för att nå ett slags avslut efter timmar av läsande. De böcker jag minns allra bäst är de jag läste på högstadiet (Bombi-Bitt och jag, Mina drömmars stad, Den siste karolinen, där den sistnämnda är ett typiskt dåligt läsminne, så bedövande tråkig) just eftersom vi förde läsdagbok och diskuterade innehållet en gång i veckan. På gymnasiet valde jag att läsa Wuthering Heights som Engelska C-bok, och jag misstänker att jag inte alls hade tyckt så bra om boken om jag inte varit tvungen att analysera minsta detalj i den för att uppnå mitt MVG. 

Denna sommaren ska jag vara ledig och byta kurslitteratur mot skönlitteratur och förhoppningsvis ta mig igenom några böcker från högen

Hittills har jag läst (juni):
  • Hunger games 1-2-3 av Suzanne Collins (ljudbok via Storytel, se separat recension)
  • And then there were none av Agatha Christie (även denna ljudbok via Storytel, jag testade deras 14-dagar-gratiserbjudande)
  • Vi kom över havet av Julie Otsuka

Pågående
  • Nattfilm av Marisha Pessl


En trevlig bild från när jag och G bokklubbade på kondis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kommentera gärna! Jag blir glad för små funderingar, boktips, andra tips, ett enkelt hej...